Leverans- & fraktinfo

 

Leveranstid

Vi behandlar din order så snabbt som möjligt. Finns alla produkter i lager skickas de samma dag eller nästa helgfria dag. Postpaket tar ca 3-4 dagar.

Beställda varor som inte finns i lager levereras så snabbt de kommer in i lager.

OBS! Försändelsen ligger max 14 dagar hos uthämtningsstället. För outlösta paket fakturerar vi 300kr ex moms.

 

Fraktkostnad

Leveranskostnaden framgår när du väljer leveranssätt i kassan på vår webshop. Fraktleverantörer är DHL, postnord och Schenker. 
Vid beställning via mail tillkommer kostnad för hantering, på webben är det billigare eftersom mailordrar medför mer administrativt arbete.


Enhetsfrakt vid manuell hantering

Frakten vid beställning på hemsidan är subventionerad till ett lägre pris som ligger under vad vi själva betala till grossisterna. Vid manuella beställningar via telefon, mail eller sms blir det samma kostnad som vi betalar till grossisterna, som mest 155 kr ex moms.

Ej uthämtade varor

Om ej varan hämtas som anländer till utlämningsstället, kommer en avgift på 300 kr exklusive moms samt den befintliga fraktavgiften att återsändas via brev/mail till kund. Om fakturaavgift finns angiven på den ordinarie fakturan kommer även detta att tas ut.  

 

Fel vid leverans & transportskador

Vi gör alltid reklamationen ifrån oss. Om du upptäcker transportskadan vid mottagandet skall du låta utlämningsstället skicka försändelsen i retur och direkt därpå kontakta oss, så vi kan lägga en ny order till dig samt göra en reklamation mot vår fraktpartner.

Om varan redan är uthämtad när du upptäcker transportskadad skall du omgående kontakta oss så att vi kan lägga upp ett reklamationsärende hos posten. Posten kontaktar sedan kunden och bokar en tid för hämtning av försändelsen. Det är viktigt att ytterförpackningen och allt emballage finns sparat. I annat fall kan vi inte godkänna reklamationen.

Transportskador skall alltid anmälas till oss inom 7 dagar.

Skulle något annat ha blivit fel i er leverans; fel vara eller fel antal, kontaktar du oss på 0709-680 300 så åtgärdar vi felet omgående.

 

Reklamation & returer

 

Reklamation

Kontakta alltid oss innan Ni returnerar något till oss. Detta gäller även om vi har skickat en felaktig eller fel vara till dig.

Gäller det en reparation kanske det i vissa fall går snabbare att skicka produkten direkt till tillverkare/distributör. I samband med reklamationer och garantiärenden så står vi för frakten antingen tillbaka till oss eller till eventuell verkstad.

 

Returer

Som konsument har du enligt Distans- och hemförsäljningslagen 2005:59, under vissa förutsättningar rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar, från den dag då du tog emot varan. Ångerrätten gäller endast då varan är i väsentligen oförändrat skick.

Ångerrätten gäller ej för företag. Inköpet skall styrkas med inköpskvitto (ordererkännande) eller faktura. Vid åberopande av öppet köp återbetalas summan för produkterna ock ej fraktavgiften, kunden betalar alltid returfrakten. Kontakta oss innan du skickar tillbaka en vara så hjälper vi dig. Ring oss på 0709-680 300

 

Hur utnyttjar jag min ångerrätt?

Skicka aldrig varor till oss utan att först ha kontaktat oss och fått din reklamation godkänd av oss, om så inte sker fråntar vi oss allt ansvar för produkten och eventuella kostnader.

Vid kontakt med oss måste du ha order- eller fakturanummer till hands.

Vid returer betalas returfrakten av kunden. Om varan är felexpedierad av oss står vi självklart för frakten.

 

 

 

 



Följ oss på Facebook